Szentgáli Tiszafás és a Bándi vár

2017.08.12.

Közel 20 fős lelkes csapat indult útnak augusztus 12-én a Herend közelében fekvő Bánd településről a Szentgáli tiszafás természetvédelmi területre, Zákány Lajos vezetésével.
E térség több ezer tiszafával büszkélkedhet. A tiszafa akár 2000 évig is megélhet, mérgező növény, de rendkívül jól használható például az íjászatban hajlíthatósága miatt.
A tiszafás természetvédelmi területet kerítés védi a vadkároktól, de több kis kapun is besétálhatunk ide. Az egyik ilyen kapun túlhaladva lépcsős ösvényhez értünk. Ki túrabottal, ki anélkül, de mindenki szerencsésen megmászta a kaptatót. Útközben gyönyörködhettünk a sok lombhullató és örökzöld növényekben és csemegézhettünk az ösvény szélén található szederbokrokról.
  E jól járható túraútvonal felért a hegy tetejére, ahol a Dr. Majer Antal kilátó is található. A több, mint 20 méter magas kilátóból festői szépségű táj tárult elénk.
   Nem messze a kilátótól egy esőbeálló és szalonnasütő hely is van, itt fogyasztottuk el ebédünket. Majd folytattuk tovább túránkat, vissza Bánd felé.
   Bánd szélén található Essegvár. Ide is ellátogattunk. A bándi vár történetét a várrom bejáratánál olvashattuk.

Ezen a jó hangulatú kiránduláson Ajkáról, Veszprémről, Zircről, Székesfehérvárról is részt vettek.